hur jag sköter mitt hår

2013-04-24 ♥ 22:26:18
• Jag tvättar det 2-3 gånger i veckan, och när jag väl gör det så använder jag mig utav schampoo och balsam från  TommyGuns som är hur bra som helst! Det bästa med det är att man inte alls behöver ta så mycket för att det ska ge effekt och kostar runt 60 kronor.
• Jag använder en reparerande och återfuktande hårinpackning 1 gång i veckan som kommer från kicks egna kollektion som är hur bra som helst och kostar 100 kronor!
• Jag låter det alltid självtorka, om jag inte duschar på morgonen och det är minusgrader ute. Men det inträffar typ aldrig.
• Jag kammar det aldrig medans det är blött, det är bland det värsta man kan utsätta sitt hår för!
• Jag använder mig nästan aldrig utav platt/lock/våg tänger, och när jag väl gör det så går jag loss på värmeskyddet!
• Jag flätar alltid håret innan jag ska sova, vilket är mycket skonsamare än att sova i utsläppt eller svans som sliter på håret.
• Jag använder en olja, som är väldigt bra att använda ifall man har torra och risiga toppar som jag har tendens till att få!
•Jag försöker att inte färga håret så ofta, även fast det absolut skulle behövas! Jag går hellre i uppsatt hår tills utväxten inte längre är nådig.
• Jag försöker att dricka mycket vatten varje dag, helst 2 liter som är mitt mål!
•Jag går nästan aldrig till en frisör, istället klipper jag eller någon av mina kompisar mina toppar när det behövs, det går minst lika bra + att man sparar pengar på det!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur får du så fint ljus i dina bilder?:) vad har du för inställningar, kamera, lampa osv?:)

Svar: tack, tycker själv inte alls att det blir bra! Men använder mig utav en Canon 1000D med självutlösare, sen så försöker jag bara att hitta det rätta ljuset och vid rätt tid på dagen. Och använder mig inte alls av några avancerade inställningar, vrider bara in så att ljuset blir bra, sen redigerar jag bilderna i photoscape!
Lisa & Emmelie

2013-05-09 @ 12:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0